')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Skinak_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://seowp.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

وکیل را چگونه انتخاب کنیم؟

درباره ما
در سایت سئو وردپرس ما به شما کمک میکنیم تا با بهترین خدمات به صفحه اول گوگل بروید. فقط کافی است تا امتحان کنید | سئو | سئوکار | سئو سایت وردپرس | سئو وردپرس
جستجوگر پیشرفته سایت



 تعداد وکلا در مراجع کیفری

حسب مورد در دادسرا یا دادگاه تعداد وکلا متفاوت خواهد بود.

 وکیل در مرحله دادسرا

هیئت عمومی کانون وکلای دادگستری و ترکیب آن


برابر ماده ۳ لایحه  استقلال کانون وکلای دادگستری
هیئت عمومی وکلای هر کانون وکلای پایه یکم و پایه دوم که در آن حوزه اشتغال وکالت دارند است
 مشروط بر اینکه محکومیت انتظامی از درجه ۴ به بالا نداشته و در حالت تعلیق از وکالت نباشند تشکیل می‌شود بنابراین وکلای شاغل در هر حوزه را می‌توان به دو دسته تقسیم نمود

یک وکلای عضو هیئت عمومی دو وکلای غیر عضو هیأت عمومی

وکلای عضو هیئت عمومی
برابر بند یک ماده یک قانون وکالت ۱۳۱۵  اعضای هیات وکلای پایه یک درجه اول می باشند که حق وکالت در محاکم صلح و بدایت استیناف و تمیز را دارا می باشند

متهم می تواند در مرحله تحقیقات مقدماتی ، یک نفر وکیل  دادگستری همراه خود داشته باشد. این حق باید پیش از شروع تحقیق توسط بازپرس به متهم ابلاغ و تفهیم شود .

چنانچه متهم احضار شود این حق در برگه احضاریه قید و به او ابلاغ می شود . وکیل  متهم میتواند با کسب اطلاع از اتهام و دلایل آن ،مطالبی را که برای کشف حقیقت و دفاع از متهم یا اجرای قانون لازم بداند ، اظهار کند .

اظهارات وکیل در شیراز در صورت مجلس نوشته می شود و سلب حق همراه داشتن وکیل  و عدم تفهیم این حق به متهم به ترتیب موجب مجازات انتظامی درجه هشت و سه است.

در جرائمی که مجازات آن سلب حیات یا حبس ابد است ، چنانچه متهم اقدام به معرفی وکیل  در مرحله ی تحقیقات مقدماتی ننماید ، بازپرس برای وی وکیل  تسخیری انتخاب می کند .

 وکیل در مرحله دادگاه

در غیر این جرائم موضوع صلاحیت دادگاه کیفری یک ، هر یک از طرفین می توانند « حداکثر دو وکیل » به دادگاه معرفی کنند مگر در خصوص جرائم منافی عفت که متهم از حضور یا معرفی دلیل امتناع ورزد .

در جرائم موضوع بند های (الف)،(ب)،(پ)و(ت) ماده (۳۰۲) این قانون ، جلسه رسیدگی بدون حضور وکیل متهم تشکیل نمی شود . چنانچه متهم ، خود وکیل معرفی نکند یا وکیل  او بدون اعلام عذر موجه در دادگاه  حاضر نشود ، تعیین وکیل  تسخیری الزامی است و چنانچه وکیل تسخیری بدون اعلام عذر موجه در جلسه رسیدگی حاضر نشود ، دادگاه ضمن عزل او ، وکیل تسخیری دیگری را تعیین می کند .

هرگاه پس از تعیین وکیل  تسخیری، متهم وکیل  تعیینی به دادگاه معرفی کند ، وکالت   تسخیری منتفی می شود .  تقاضای تغییر وکیل از سوی متهم فقط برای یک بار قابل پذیرش است . حق الوکاله وکیل تسخیری از محل اعتبارات قوه قضائیه پرداخت می شود

وکیل کیفری در شیراز

مطابق ماده ۳۴۶ آیین دادرسی کیفری : «طرفین می توانند وکیل  یا وکلای مدافع خود را معرفی کنند در صورت تعدد وکیل حضور یکی از آنان برای تشکیل دادگاه و رسیدگی آن ها کافی است .»

 درصورت صورت عدم تمکن مالی برای متهم ، وی می تواند تا پایان اولین جلسه رسیدگی از دادگاه تقاضا کند وکیل برای او تعیین شود ، دادگاه در صورت احراز عدم تمکن متقاضی ، ار بین وکلای حوزه ی قضائی و در صورت عدم امکان  از نزدیک ترین حوزه ی قضائی، برای متهم ، وکیل تعیین می نماید .

در صورتی که وکیل وکیل  درخواست حق الوکاله کند، دادگاه حق الوکاله اورا متناسب با اقدامات انجام شده، تعیین می کند که در هر حال میزان حق الوکاله نباید از تعرفه های قانونی تجاوز کند حق الوکاله ازمحل اعتبارات قوه قضائیه پرداخت می شودد اید.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بخش نظرات این مطلب

کد امنیتی رفرش

آمار
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 6
کل نظرات کل نظرات : 0
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 2
تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 9
بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته بازدید هفته : 50
بازدید ماه بازدید ماه : 133
بازدید سال بازدید سال : 876
بازدید کلی بازدید کلی : 2,078

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 18.116.19.17
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد