')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Skinak_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://seowp.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

روش های سئو سایت کاملا تضمینی و حرفه ای

درباره ما
در سایت سئو وردپرس ما به شما کمک میکنیم تا با بهترین خدمات به صفحه اول گوگل بروید. فقط کافی است تا امتحان کنید | سئو | سئوکار | سئو سایت وردپرس | سئو وردپرس
جستجوگر پیشرفته سایت



روش های سئو سایت کاملا تضمینی و حرفه ای

20 راهکار سئو سایت 2020

همانطور که می دانید قوانین سئو سایت در گوگل همیشه در حال تغییر است و هرساله این مسئله برای وبسمتران و سئو کارها دردسر ساز می باشد. گوگل برای اینکه بتواند بهترین نتیجه ها را به کاربران خود نمایش دهد در هر روز و هر ساعت تغییراتی را در الگوریتم های خود ایجاد می کند تا بتواند بهترین بازخورد و نتیجه را به مخاطبان خود منتقل کند.

خواندن مقاله سئو چیست را به شما پیشنهاد می کنیم.

راهکار های سئو

راهکار های سئو 2020

راهکار یا همان سلوشن، یک نتیجه گیری کامل از مجموعه تجربه های دست آمده، مطالعات و قوانین موجود است که با بکار گیری آن میتوانیم با رویکردی صحیح تر اقدام به سئو سایت خود نماییم.

در این مقاله که یکی از کامل ترین و کاربردی ترین مقالات آموزش سئو در وب سایت خدمات سئو دات کام است، 20 مورد از ویژه ترین و مهم ترین راهکار های 2020 سئو را با شما به اشتراک می گذاریم.

علاوه بر سر تیتر ها و معرفی کوتاهی که از هر راهکار خدمت شما ارائه می کنیم، منبعی کامل تر و متمرکز تر برای هر نمونه هم به شما معرفی خواهیم کرد که با مراجعه به صفحه مربوطه آن میتوانید بشکل کاملا دقیق، همه آن چیزی که در سال 2020 در خصوص آن وجود دارد را فرا بگیرید.

سئو 2020 چه تفاوتی با سال های گذشته دارد؟

خب این طبیعی است که هر چه جلو تر برویم، گوگل هم با توجه به ترافیک بیشتری که جذب می کند، به فکر ارائه الگوریتم هایی می افتد که با بهره گیری از آن ها بتواند به شکل صحیح تر و قابل قبول تر، اسناد موجود را اعتبار سنجی کرده و با یک ترتیب دقیق به کاربران خود نمایش دهد.

در سال 2020 هم همانند سال های گذشته، برخی تغییرات در الگوریتم های موتور جستجو به وجود آمد و طبق آن ها تعداد زیادی از سایت ها رشد چشم گیر خواهند داشت و عده زیادی هم طبیعتا متضرر خواهند شد.

سئو در سال 2020 روند کاربر محور بودن خود را به شکل جدی تر و متمرکز تر پیش گرفت و سعی بر این شد که در کنار برجسته کردن برخی الگوریتم ها، روش های پیشرفته تری در خفا به وجود آید تا نتایج به شگل ارگانیک تر و با کیفیت تر به کاربران نمایش داده شوند.

اما خب این فرایندی است که هر ساله انجام می شود و نمی توان آن را به عنوان وجه تمایز بین 2020 و سال قبل در نظر گرفت! شاخص های جدیدی هم به وجود آمدند که البته در 20 راهکار، بطور کامل آن ها را خدمتتان ارائه خواهیم کرد ولی برای اشاره کوتاهی به آن ها، چند مورد زیر را در نظر داشته باشید:

  • https
  • mobile friendly
  • site speed
  • social signal
  • rankbrain
  • و …

خواندن مقاله عوامل موثر بر سئو + چک لیست را به شما پیشنهاد می کنیم.

شاید در نگاه اول برجسته ترین تفاوت های سئو 2020 با سال های گذشته در جدی تر بودن این مفاهیم به نظر بیاید.

اما موضوع فقط این موارد نیست و باید ریز بینانه تر عمل کنیم!

برای استفاده درست از همه راهکار های 2020، این مقاله را با تمرکز کامل و و تا آخرین کلمه مطالعه کنید.

20 راهکار بهینه سازی سایت

خب شروع کنیم به بررسی مهم ترین فاکتور های بهینه سازی سایت در سال 2020 که در 20 مرحله به شکل کامل آ نها را خواهیم فهمید:

راهکار اول: موبایل فرندلی شوید.

mobile friendly test

mobile friendly test

همانطور که در قسمت مقدمه مقاله هم اشاره کردیم، سایت های موبایل فرندلی، در سال 2020 بیشتر به چشم گوگل می آیند.

از آن جایی که طبق آمار های بدست آمده میزان جستجو در گوشی های موبایل بیشتر از دسکتاپ ها بوده، گوگل خود را موظف دانسته، احترام ویژه ای به کاربران موبایلی خود بگذارد و با نمایش سایت های موبایل فرندلی تر به آن ها، با رضایتمندی شوند.

موبایل فرندلی بودن در سئو 2020 تنها به معنی ریسپانسیو بودن سایت شما نیست، بلکه باید به شکلی باشید که مشاهده شما در گوشی های موبایل هم با سرعت بالا، هم بدون المان های شلوغ کننده فضا باشد تا کاربر در ساده ترین و سریع ترین فضا، بتواند نیاز خود را براحتی با گوشی موبایل خود در سایت شما پیدا کند.

mobile friendly tester خود گوگل برای بررسی سایتتان بسیار کاربردی و قابل اطمینان است.

علاوه بر آن amp هم امکانی است که با بهره  گیری از آن می توانید سرعت صفحات سایتتان را در گوشی های موبایل به شدت افزایش دهید.

البته قبل از استفاده، ابتدا در مورد نحوه کار amp و تنظیمات آن، کامل مطالعه کنید.

راهکار دوم: سرعت سایت خود را بالا ببرید.

سرعت سایت با gtmetrix

سرعت سایت با gtmetrix

سرعت سایت هم که از 2018 برای گوگل یکی از مهم ترین فاکتور ها شد و بخصوص میان 10 رتبه اول در هر کیوورد، توجه ویژه ای به اختصاص می یافت.

با بهینه سازی حجم تصاویر، مینیفای کردن فایل های css و java script، استفاده کمتر و بهینه تر از انیمیت های غیر ضروری و استفاده از افزونه های کش، میتوانید سرعت سایت خود را به طرز چشم گیری افزایش دهید.

سایت gtmetrix معیاری قابل اعتماد برای ارزیابی سرعت سایتتان است.

با مراجعه به این سایت، دقیقا خواهید فهمید که چه المان هایی باعث افت سرعت شما شده اند، نقاط قوتتان در در کجا هاست، بطور کلی چقدر حجم محتوای صفحه شماست و زمان لود سایتتان چقدر است.

علاوه بر این آماری که به دست شما می آید، gtmetrix به شما خواهد گفت که در هر مورد، با توجه به میانگین جهانی در چه جایگاهی هستید.

راهکار سوم: به تولید محتوا جدی تر نگاه کنید.

تولید محتوا

تولید محتوا

تولید محتوا هر روز مهم تر از دیروز است. راهکار سوم سئو، نگاه جدی تر به تولید محتواست. یعنی چه؟

  • زمانبندی دقیق برای ارائه محتوا در سایت
  • ارائه محتوا های کاملا اختصاصی و یونیک
  • ایجاد صفحات با کیفیت به جای ایجاد صفحات زیاد
  • بکار گیری تکنیک های روانشناسی محتوا نویسی
  • خوانایی بالا تر محتوا
  • ایجاد محتوا های غنی از عناصر چند رسانه ای
  • پوشش تمام نیاز ها و پرسش های کاربران در محتوا ها
  • و …

ابتدا توضیحی راجب این موارد خدمتتان بدهم:

اولا قسمتی که به خوانایی محتوا اشاره کرده بود، منظور آن چیزی نیست که در افزونه یواست سئو به عنوان یک معیار به وجود آمده!

چون این افزونه ( در قسمت خوانایی ) در زبان فارسی یک مقدار ایراد و باگ دارد که نمی توان به آن اعتماد کرد و ارور های آن هم غیر منطقی است.

پس اگر از سیستم های وردپرس برای سایتتان بهره می برید، بدانید موضوع از خوانایی آن موردی نیست که در افزونه بررسی می شود؛ خودتان با ایجاد فواصلی معقول و تیتر گذاری های مناسب میتوانید این ویژگی را  در محتوایتان به وجود آورید.

دوما تولید محتوا بطور کلی دارای شاخص های بسیار برای افزایش کیفیت و اعتبار آن است و از آن جایی که سایت های محتوا محور و حساس بر روی این موضوع، در سال اخیر موفقیت های بسیاری بدست آوردند؛ اهمیت این راهکار در سئو 2020 بیش از پیش شده است.

گوگل در سال 2020 به سایت هایی که محتوا های با کیفیت ارائه کنند، تشویقی های ویژه ای در نظر می گیرد و به همین دلیل است که ما هم تولید محتوا می کنیم!

اما انقدر این موضوع گسترده و تخصصی می باشد که جای صحبت آن در مقاله ای دیگر است و به شما پیشنهاد می کنیم برای فرا گرفتن تکنیک های بروز و کارآمد محتوا، مقاله چطور محتوای سایت را سئو کنیم؟ را بخوانید.

راهکار چهارم: لینک سازی داخلی و تکنیک های آن را بشناسید.

لینیک سازی داخلی چهارمین راهکار 2020 ما برای سئو سایت است. ایجاد لینک های بین محتوا سایت باعث اتفاقات بسیار مثبتی می شود:

  • کاربران با کلیک روی لینک ها، بیشتر در سایت شما می گردند.
  • ایجاد سلسله مراتبی استاندارد برای راهیابی خزنده گوگل به صفحات مختلف سایت شما می شود.
  • با استفاده از آن می توانید قدرت صفحات را به هم انتقال دهید.

مثلا من همین جا قصد دارم به شما پیشنهاد کنم که مقاله اصول لینک سازی داخلی را مطالعه کنید.

به این کار لینک سازی داخلی می گویند که البته تکنیک ها و ترفند های خاصی دارد که با استفاده از آن ها میتوان معجزه ای در سئو سایت را سبب شد. ( فراموش نکنید که مقاله را بخوانید! )

راهکار پنجم: حتما ssl خود را فعال کنید.

ssl

ssl

گواهی نامه ssl همان مجوزی است که سایت شما را از http به https تبدیل می کند و این موجب می شود که بسته های داده در سایت شما به شکل امن تری رد و بدل شود.

از سال 2018 به بعد گوگل کروم هم سایت هایی که http بودند را به شکل not secure نمایش داد و این از همان ابتدا نشانی برای مهم تر شدن این مبحث در سال بعد آن شد.

چون اعمال شدن یک الگوریتم، در زبان فارسی، کمی دیر تر و زمان بر، تر از زبان های اصلی دنیا است و این سال 2020 است که یکی از مهم ترین راهکار های سئو در آن کسب گواهی نامه ssl است.

شما برای https کردن سایتتان می بایست به جایی که از آن دامنه خود را تهیه کردید مراجعه کنید و درخواست ssl بدهید.

پس از آن هم نیاز دارید که تغییرات مختصری را در سایتتان اعمال کنید تا این علامت سبز secure برای سایت شما نمایش داده شود.

نکته دیگری هم در این خصوص قابل مطرح است که وقتی این پروتکل را برای سایتتان فعال می کنید، تا مدت کوتاهی سایت افت رتبه خواهد داشت که جای نگرانی نیست و در زمان کوتاهی به جایگاه قبلی تان باز خواهید گشت.

راهکار ششم: با سایت های معتبر ارتباط  برقرار کنید.

برقراری اعتبار با سایت های معتبر دنیا و البته ایران هم در سال 2020 یکی از راهکار های کارآمد سئو است که بهره گیری از آن اعتبار و صحت محتوا های شما را هم بالا خواهد برد.

مثلا ما در این مقاله به سایت های gtmetrix و صفحه موبایل فرندلی خود گوگل لینک دادیم.

این موضوع برای اعتبار مقاله ما بسیار مفید است و طبق آمار ها و تکنیک هایی که از رفتار موفق ترین سایت های دنیا استخراج شده، شما با برقراری ارتباط صحیح با سایت های معتبر، در خصوص مطلب خود می توانید محتوا های خود را قابل اطمینان تر کنید.

علاوه بر این سورس های خارجی مطرح، این که به همکارانتان در ایران هم لینک بدهید، در صورتی که سایت های خوبی داشته باشند به ضرر شما نخواهد بود.

ولی باید زمان و مکان آن را بدانید و بدرستی از این تکنیک بهره ببرید. این موضوع را هم بدانید که اگر به سایت های ضعیف تر لینک بدهید، به همان منوال قبل، اعتبار شما کاهش خواهد یافت.

راهکار هفتم: تمرکز را از off page به on page ببرید.

راهکار هفتم ما جدی تر گرفتن روش های سئو on page است که با توجه به سخت تر شدن و پیچیده تر شدن الگوریتم های گوگل برای شناسایی تخلف های سئو خارجی، استفاده از این تکنیک ها برای شما بسیار خطرناک تر از قبل خواهد بود.

می دانید که لینک سازی خارجی بطور کلی تخلف محسوب می شود و البته این تخلف بدلیل تاثیر گذاری بسیار زیاد آن، توجه بسیاری از سئو کار ها را به خود جلب کرده است.

اما در سئو 2020 ایججاد بک لینک های موثر و حرفه ای برای سایت، بسیار دشوار تر از قبل  شده است و زمانی که برای ایجاد یک بک لینک باکیفیت نیاز دارید، شاید نسبت به بازدهی که می توان از آن دریافت کرد، خیلی معقول نباشد.

از این رو پیشنهاد ما به شما این است که در سال 2020 تمرکز خود را روی مفاهیم on page و سئو داخلی بگذارید تا طبق علاقه مندی گوگل، بشکل ارگانیک لینک شوید.

حتما بر این باور هستیدد که در سایت های ایرانی کسی اقدام به لینک دادن به ما نمی کند! اما این طور نیست و اگر شما بتوانید در زمینه کاری خود فوق العاده باشید ( از نظر محتوا و on page ) لینک دادن به شما کاری هوشمندانه و مثبت خواهد بود که در سال 2020 از  آن بیشتر استفاده خواهد شد. ( حداقل توسط سئوکار های حرفه ای )

پکیج آموزش سئو onpage در بر دارنده جدید ترین و کاربردی ترین نکاتی که در سال 2020 برای سئو داخلی به آن ها نیاز خواهید داشت.

راهکار هشتم: طول محتوای متنی را بیشتر کنید.

افزایش طول محتوای متنی تا حداقل 1800 کلمه، راهکاری بسیار کارآمد و مهم برای سئو 2020 خواهد بود.

گوگل در الگوریتم های جدید خود علاقه مندی زیادی به مقالات و صفحات پر محتوا نشان داده است، واکشی کردن محتوا متنی هم با وجود اهمیت زیادی که چند رسانه ای های دیگر دارند، هنوز راحت ترین و سریع ترین راه رتبه دادن به صفحات سایت است.

از این رو شما برای اینکه در سریع ترین زمان بهترین بازدید را برای صفحاتتان بگیرید، سریعا اقدام به افزایش طول محتوای متنی آن ها کنید.

علاوه بر اینکه این موضوع را در صفحات جدیدتان در نظر میگیرید، برای بروزرسانی صفحات قدیمی تر و رساندن به این میزان محتوا سریعا بکوشید.

بروزرسانی صفحات و افزایش قدرت به آن ها از همان ابتدا از فاکتور های مهم سئو بوده است و با بکار گیری این راهکار، بروزرسانی شما مناسب ترین بازخورد را برایتان به ارمقان خواهد آورد.

برای کسب اطلاعات کامل در این زمینه، مقاله طول محتوای متنی باید چقدر باشد؟ را مطالعه کنید که با بررسی آمار های دقیق، به شما برنامه کاری صحیح را ارائه می کند.

راهکار نهم: سوشیال سیگنال را دریابید!

سوشیال سیگنال راهکار سئو

سوشیال سیگنال راهکار سئو

سوشیال سیگنال یکی از راهکار های سئو خارجی است که در سال 2020 یکی از موثر ترین ها و کم خطر ترین هاست.

در مقاله سوشیال سیگنال بطور کامل درباره آن صحبت کردیم؛ سوشیال سیگنال اعتبار و محبوبیتی است که از شبکه های اجتماعی به سمت سایت شما روانه می شود.

سوشیال سیگنال محصول share شدن لینک صفحات شما در شبکه اجتماعی های معتبر دنیاست.

پس برای بدست آوردن آن می بایست فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس و پینترست را دریابید و به انجام فعالیت های مستمر در آن ها بپردازید.

راهکار دهم: کلمات کلیدی خود را تخصصی تر انتخاب کنید.

به عنوان یک راهکار کارآمد دیگر در سئو سایت، به شما پیشنهاد می کند که با توجه به بالا رفتن رقابت ها روی کلمات کلیدی کلی، تمرکز را بر روی کیوورد های تخصصی تر بگذارید.

این روش برای شما 3 خوبی بزرگ دارد:

  1. زودتر به نتیجه می  رسید.
  2. به جای صفحه اول بودن میتوانید به راحتی رتبه اول باشید و بازخورد بهتر کسب کنید.
  3. هزینه شما به شدت کاهش می یابد.

منظور از کلمات کلیدی تحخصصی تر چیست؟

مثلا شما یک شرکت طراحی سایت هستید؛ بهتر است به جای در نظر گرفتن کلمه “طراحی سایت”، میتوانید کلماتی مثل “طراحی سایت شرکتی” ، “شرکت طراحی سایت در تهران”، “طراحی سایت وردپرس”، “طراحی سایت فروشگاه اینترنتی” و …

استفاده کنید.

راهکار یازدهم: bounce rate و daily time

اگر خاطر داشته باشید در قسمت مقدمه مقاله به عنوان رنک برین اشاره کردیم که یکی از راهکار های سئو 2020 بود.

در راهکار یازدهم قصد داریم موضوع بسیار مهم را به شما معرفی کنیم که در نظر گرفتن آن ها سئو شما را متحول خواهد کرد.

bounce rate یا نرخ پرش

موضوع اول نرخ پرش است  که به معنی بسته شدن سایت شما به محض باز شدن آن است. یعنی کاربر سریعا نارضایتی خود را نسبت به سایت شما، با بستن آن ابراز می کند.

هر چقدر این مقدار بیشتر باشد، درصد bounce rate شما افزایش خواهد داشت و این به معنی یک اتفاق منفی در سئو سایت شماست.

پس بخش اول راهکار یازدهم کاهش نرخ بانس ریت یا پرش است. برای اینکه بدانید چطور میتوانید این نرخ را کاهش دهید، مقاله کاهش bounce rate را مطالعه کنید.

daily time یا زمان ماندگاری

همان قدر که بالا بودن bounce rate برای شما مضر است، بالا بودن daily time برای مثبت خواهد بود.

این شاخص به معنی میزان ماندگاری کاربر داخل سایت شماست و هرچقدر این میزان بیشتر باشد، یعنی کاربران از شما راضی تر هستند و شما لایق کسب رتبه های برتر گوگل می باشید.

افزایش نرخ ماندگاری کاربر در سایت مقاله ای است که به بررسی این موضوع بطور تخصصی پرداخته شده است.

راهکار دوازدهم: ویدیو بسازید.

تولید محتوای ویدیویی یکی از راهکار های معجزه آسای سئو در سال 2020 است.

ویدیو بخش قابل توجهی از محتوا های تولیدی در سال 2020 را به خود اختصاص خواهد داد و هر وبسایتی که همگام با این اتفاق باشد، از آن سود خواهد برد.

محتوای ویدیویی صفحات سایت شما را به شدت قدرتمند تر خواهد کرد و باعث افزایش زمان ماندگاری کاربر داخل سایتتان هم می شود.

و البته فواید دیگری که این محتوای چند رسانه ای برای شما به دنبال خواهد داشت…

راهکار سیزدهم: برند سازی کنید.

قدرت برند شما بطور غیر مستقیم بر قدرت وب سایت شما تاثیر خواهد گذاشت.

اگر کلمه کلیدی شما به همراه برندتان به شما لینک شود، یا به همان صورت در گوگل سرچ شود، نشان از محبوبیت این برند است؛

این برند متعلق به سایت شماست.

پس سایت شما هم سایتی محبوب است و نکته جالب اینجاست که همه این موارد را گوگل می فهمد و به مرور زمان در نتایج خود اعمال می کند.

پس  راهکار سیزدهم ما برند سازی در اینترنت است.

راهکار چهاردهم: کلا کاربر محور شوید!

کاربر محور بودن راهکاری است که هرچه جلو تر برویم، بیشتر به سئو شما کمک خواهد کرد. سعی کنید همه چیز را برای کاربرتان بهینه کنید.

روش های بهینه سازی برای موتور جستجو  اکثرا جای خود را به روش های جلب رضایت کاربر داده اند و بهتر است به جای روش های تخلف و دور زدن گوگل، به فکر جلب رضایت کاربرانتان باشید.

تا هم نرخ تبدیل و فروش تان بهتر شود و هم گوگل شما را در نزدیک ترین نقطه به بازار هدفتان ( کاربران ) بگذارد.

کاربر محور بودن به معنی:

  • طراحی استاندارد ساختار سایت
  • ایجاد روش های راه یابی به تمام صفحات مهم از هر جای سایت
  • راضی کردن کاربر با ارائه محتوا های مفید و کارآمد به او
  • استفاده از روش های روانشناسی برای ماندگاری در ذهن کاربر
  • و …

راهکار پانزدهم: انکرتکست های حرفه ای

انکر تکست مفهومی است که اگر کمی در رابطه با لینک سازی ( چه داخلی چه خارجی ) مطالعه داشته باشید، حتما اسم آن به گوشتان خورده است.

انکرتکست متن لینک شونده است. برای آشنا شدن با آن مقاله انکرتکست را بخوانید که همه چیز درباره آن را به شما می گوید.

ولی لازم است در همینجا به کسانی که با آن آشنا هستند، بگوییم که منظورمان از انکرتکست حرفه در راهکار پانزدهم سئو چیست!؟

  • انکرتکست هایی که بیشترین نرخ کلیک را داشته باشد.
  • انکرتکست هایی که با متن های دنباله دار و بلند تر درنظر گرفته شود.
  • ایجاد تنوع در انتخاب انکرتکست  های لینک دهنده به یک صفحه
  • رنگ و میزان تحریک انکرتکست
  • استفاده از انکرتکست های انگلیسی در مواقع خاص

راهکار شانزدهم: لینک سازی خارجی با روش های قدیمی را کنار بگذارید.

همان طور که گفتیم لینک سازی خارجی امروز بسیار سخت تر و پیچیده تر شده؛

شاید هنوز هم افرادی باشند که بخاطر اهمیت و تاثیر زیاد لینک سازی خارجی، آن را رها نکنند و به آن بپردازند.

برای این افراد پیشنهادی که دارم این است که کمی ریز بینانه تر و تخصصی تر به این کار نگاه کنند و روش های قدیمی مثل:

  • لینک سازی در وبلاگ های تازه تاسیس با قرار دادن محتوای سایت در آن ها
  • لینک سازی بدون نظم و یکباره در فروم ها یا هر فضای دیگر
  • لینک سازی در کامنت های بلاگ
  • و …

فراموش کنید.

زیرا جز ضرر برای شما هیچ چیز دیگری نخواهد داشت.

راهکار هفدهم: در همه بخش های محتوای خود سعی کنید منحصر به فرد باشید.

به راهکار های آخر سئو نزدیک می شویم و به عنوان هفدهمین مورد منحصر به فرد بودن را باید در نظر داشته باشیم.

اما منظور از منحصر به فرد بودن چیست؟

در عنوان نویسی، سبک محتوا نویسی، تصاویر، ویدیو ها و … سعی کنید روش خاص و مخصوص به خودتان را داشته باشید.

اینکه یکی از رقیبان موفق شما با یک عنوان توانسته به جایگاه مطلوب برسد، دلیل بر این نیست که شما هم همین عنوان را برای صفحه خود در نظر بگیرید!

گوگل سعی بر این دارد در سال 2020 به سایت ها به دید یک شخصیت نگاه کند و در 10 نتیجه اول خود 10 شخصیت متفاوت را به کاربر نشان دهد؛ که هریک با رویکرد و سبک منحصر به فرد خود تولید محتوا می کنند.

پس یکی از راهکار های موفق بودن در سئو 2020، داشتن یک سبک خاص و منحصر به فرد در محتوا نویسی است.

آموزش تولید محتوای فوق حرفه ای

پکیج آموزش تولید محتوا را ببینید و سر فصل های آن را با دانسته های خود بسنجید، بهترین مجموعه آموزشی برای افرادی است که میخواهند سطح محتوا های تولیدی خود را از هر نظر ارتقا دهند.

راهکار هجدهم: بهینه سازی محلی انجام دهید.

البته بهینه سازی محلی راهکاری برای سال 2017 بود که بیشتر در آن زمان بخصوص در نتایج انگلیسی بروز پیدا کرده بود ولی امروز در زبان فارسی، بطور کامل این الگوریتم اجرا شده و گوگل سعی بر این دارد با گرفتن لوکیشن جستجو کننده، نتیجه هایی را نشان او دهد که نزدیک او هستند.

از این شما در هر کجای ایران که هستید، این موضوع را در نظر بگیرید که با توجه به شماره تلفن خود و استفاده از نام شهرتان در آدرس، این امتیاز را دارید که در سریع ترین زمان در محل خودتان رتبه های اول را بدست آورید.

گوگل که دوست دارد نتایج محلی خوب را نشان کاربر دهد؛ پس شما هم بکوشید که سایت خود را برای محل خود، بهتر بهینه سازی کنید تا این کار برای شما راحت تر و سریع تر به انجام برسد و از فواید آن بهره ببرید.

راهکار نوزدهم: عناوین سایت را جذاب بنویسید.

یکی دیگر از راهکار هایی که هم تولید محتواست و هم رنک برین، نوشتن عنوان جذاب است.

این ترفند در سال 2020 اهمیت بسیار جدی در سئو شما خواهد داشت و باعث افزایش نرخ ctr و نتیجتا رشد رتبه صفحات می شود.

یک مثال برای شما بزنم:

  • آموزش تولید محتوا
  • چطور تولید محتوا کنیم؟
  • 10 تکنیک مهم در تولید محتوا
  • اصول و قواعد تولید محتوا
  • تولید محتوای 2020

این موارد را در نظر بگیرید، همه این ها عنوان یک مقاله هستند و محتوای ارائه شده در آن ها یکسان است.

از خودتان بپرسید که اگر دنبال مطلبی در خصوص تولید محتوا باشید، روی کدام یک از این موارد کلیک می کنید!؟

نوشتن عنوان جذاب باعث می شود، شما با وجود داشتن رتبه چهارم، از رتبه دوم بیشتر کلیک بخورید و پس از گذشت زمان، جای شما با رتبه دوم عوض شود.

عنوان سئو در وردپرس مقاله ای است که در این خصوص مطالعه آن را به شما پیشنهاد می کنم.

راهکار بیستم: از گوگل وبمستر برای شناسایی صفحات پتانسیل بالا استفاده کنید.

راهکار آخر ما شناسایی صفحات و آنالیز مداوم سایتتان است که با توجه به آن بتوانید بهترین استراتژی سئو را برای خود بچینید.

گوگل وبمستر ابزاری است که خود گوگل به مدیران سایت ها هدیه داده که با استفاده از آن بتوانند آنالیزی از اتفاقات مربوط به سئو سایتشان داشته باشند.

با استفاده از این ابزار خواهید دریافت که:

  • چه صفحاتی از سایت شما بیشترین بازدید را برای شما به ارمغان می آورند!
  • چه صفحاتی از سایتتان بالا ترین رتبه را در کلمات کلیدی مختلف دارند!
  • کدامیک از صفحات بیشتر توسط کاربران دیده می شود ولی روی آن کلیک نمی شود!
  • کدام صفحه شما نرخ ctr خوبی دارد ( برعکس مورد قبلی )
  • کدام صفحات میزان جستجو و بازخورد کمی را داشتند و ارزشی برای زمان گذاشتن ندارند!
  • و ….

این موارد به شما کمک می کنند که پتانسیل های سایتتان را پیدا کنید و با ایجاد تغییراتی اندک در آن، شرایط سئو سایتتان را دگرگون کنید.

کار هایی مثل تغییر عنوان، اضافه کردن متن و محتوا به صفحات پتانسیل بالا، لینک سازی داخلی و …

خب خسته نباشید امیدوارم که این مطلب برای شما به اندازه کافی پر بار و کاربردی بوده باشد.


پکیج جامع آموزش سئو

پکیج آموزش سئو

پکیج جامع آموزش سئو بصورت عملی در بستر وردپرس می باشد که از ابتدایی ترین نقطه سئو شما را تا رسیدن به لینک اول گوگل، راهنمایی می کند.

این پکیج آموزشی بر اساس مفاهیم 2020 و سال 99 تنظیم شده است.

خرید این بسته آموزشی ویدیویی با تخفیف 50% تا مدت محدودی قابل انجام است و برای کسب اطلاعات کامل در خصوص سرفصل ها، قیمت و موارد دیگر، می توانید به صفحه پکیج جامع آموزش سئو مراجعه کنید.

پشتیبانی وب سایت هم بصورت 24 ساعته راهنمای شما برای یادگیری سئو است.

 

 

اگر از خواندن کتاب‌ها و مطالب طولانی در مورد سئو برای بهینه‌سازی وب ‌سایت تان خسته شده‌اید، با وب24 همراه شوید تا تکنیک های سئو را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای شما شرح دهیم:

 

تکنیک های کاربردی سئو

 

1- منشن کردن (mention) :

منشن کردن برند در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و... که در آن تکیه ‌بر تبلیغات بر اساس لینک دادن نیست، بلکه بر اساس میزان تعریف از برند در کمپین‌های مختلف تبلیغاتی است. در این روش با تکیه ‌بر افزایش رضایتمندی کاربران در شبکه‌های اجتماعی تلاش می‌شود تا کاربران به سایت ما مراجعه کنند.

2-  تحقیق کلمات کلیدی :

 با توجه به تغییرات اخیر گوگل تحقیق کلمات کلیدی دچار تغییراتی شده است که باید برای سئو کردن سایت به آن‌ها توجه داشت. معرفی ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی نیز در این بحث قرار خواهد گرفت. تولید محتوا برای وب‌سایت یا بلاگتان، بدون شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند کاری بیهوده است. بدون هدف‌گذاری تأثیر فعالیت‌های شما بسیار پایین می‌شود و شناسایی کلمات هدف را باید حتی قبل از تولید محتوا انجام دهید. برای انتخاب بهترین کلمات باید سه سؤال ضروری را از خود بپرسید:

  1. کاربران چه کلماتی را بیشتر جستجو می‌کنند؟
  2. این کلمات چقدر برای شما درآمدزایی خواهد کرد؟
  3. در هر کلمه چقدر رقابت وجود دارد؟

ابزارهای گوناگونی برای شناسایی کلمات هدف و میزان جستجوی هریک از آن‌ها وجود دارد ولی در حال حاضر این فرآیند کمی پیچیده و دشوار شده است.
تیم وب24 تلاش می‌کند، بهترین تکنیک های موجود برای شناسایی کلمات هدف و مهم‌ترین اشتباهات رایج در استفاده از این کلمات را به شما معرفی کند.

 

بیشتر بخوانید : در سئو محتوا به چه مواردی توجه کنیم؟

 

تحقیق کلمات کلیدی

 

۱- کاربران چه کلماتی را بیشتر جستجو می‌کنند؟
اولین سؤالی که در سئو از خود باید بپرسیم این است که در چه کلماتی باید جایگاه کسب کنیم.
در اولین قدم بر اساس تجربه و دانش خود فهرستی از کلمات ارزشمند تهیه کنید، ولی ممکن است انتخاب ما با فرهنگ عمومی حاکم بر کاربران تفاوت داشته باشد. شما به دنبال راه‌هایی برای تعیین میزان محبوبیت این کلمات در میان اکثر کاربران هستید...

Keyword Planner، بررسی میزان جستجوی کلمات :
 Keyword Planner توسط گوگل و به‌عنوان یکی از ابزارهای جانبی Google Adwords طراحی و معرفی‌شده است. هدف اصلی این ابزار کمک به افرادی است که قصد دارند از سرویس تبلیغات گوگل استفاده کنند. شما می‌توانید کلمات کلیدی موردنظر خود را در آن وارد کرده و میزان جستجو، سطح رقابت و هزینه موردنیاز برای تبلیغات را دریافت کنید.
بعد از استفاده گسترده متخصصین سئو. از این ابزار، گوگل نیز متوجه شد و شرایط استفاده از آن را دشوار کرد. در حال حاضر تنها زمانی به اطلاعات دقیق جستجو دسترسی خواهید داشت که یک کمپین تبلیغاتی فعال در گوگل ادوردز داشته باشید.

پیشنهادات گوگل هنگام جستجو را جدی بگیرید!

یکی از روش‌های یافتن کلمات ارزشمند، جستجوی عبارات موردنظر خود در گوگل است. وقتی‌که شروع به جستجو کردن می‌کنید، گوگل پیشنهادات مرتبط با عبارت جستجو شده توسط شمارا نمایش می‌دهد. این پیشنهادات بر اساس جستجوهای انجام‌شده توسط اکثریت کاربران در گوگل است. به‌عبارتی‌دیگر پیشنهادات گوگل هنگام جستجو پرطرفدارترین عبارات جستجو شده در گوگل هستند و باید آن‌ها را جدی گرفت!

2- این کلمات چقدر برای شما درآمدزایی خواهد کرد؟

برخی مواقع تعداد بالای جستجوی یک کلمه موجب می‌شود که به هدف اصلی ما تبدیل شود درحالی‌که این کلمه ازنظر اقتصادی مناسب زمینه کاری ما نیست! به‌عنوان نمونه فرض کنید که شما یک شرکت خدماتی در زمینهٔ تعمیرات موبایل و تبلت دارید، هنگام بررسی کلمات کلیدی متوجه می‌شوید که عباراتی مانند موبایل یا تبلت جستجوی بسیاری بالایی دارند و فکر می‌کنید که این‌ها می‌توانند برای شما ارزش‌آفرین باشند.
 اما تنها کلماتی برای ما دارای ارزش هستند که بتوانیم آن‌ها را به پول تبدیل کنیم و از آن‌ها درآمدزایی کنیم؛ کاربری که کلمات مرتبط با موبایل را در گوگل جستجو می‌کند، خیلی بعید است که به دنبال تعمیر گوشی همراه خود باشد و حتی اگر شما در رتبه یک گوگل باشید سایت شمارا انتخاب نخواهد کرد. اگر هم انتخاب کند به‌سرعت از آن خارج خواهد شد.

روی کلمات طولانی‌تر، سرمایه‌گذاری کنید!

 عموماً جستجوهای کاربران بیش از سه کلمه است!
امروزه فرهنگ جستجو در گوگل، بسیار نسبت به گذشته تغییر کرده است و کاربران دریافته‌اند که جستجوی عبارات طولانی پاسخ بهتری از طرف گوگل دریافت می‌کند. این عادت به‌قدری همه‌گیر شده است که هم‌اکنون بیش از ۷۵ درصد جستجوهای کاربران را عبارات سه تا شش‌کلمه‌ای تشکیل می‌دهد. شاید مهم‌ترین دلیل شکل‌گیری این فرهنگ را بتوان بخش پیشنهادات گوگل هنگام جستجو دانست زیرا به‌محض آنکه کاربر شروع به جستجو می‌کند با پیشنهاداتی مواجه می‌شود که عموماً طولانی بوده و به موضوعی مشخص اشاره دارند. همچنین تنوع محتوای موجود بر روی اینترنت موجب می‌شود، کاربران با استفاده از ترکیبات طولانی‌تر موضوع دقیق جستجوی خود را برای گوگل مشخص کنند. این فرهنگ می‌تواند برای ما یک فرصت باشد؛ زیرا تعداد جستجوی این کلمات در گوگل پایین است (تنوع عبارات زیاد است) درنتیجه رقابت در کلمات کلیدی طولانی و هدف‌گذاری روی آن‌ها بسیار ساده‌تر شده است. عده کمی به این فکر افتاده‌اند که روی عبارات کم جستجو هدف‌گذاری کنند درحالی‌که همین عبارات کم جستجو دقیقه معرف نیاز کاربران هستند.

3- در هر کلمه چقدر رقابت وجود دارد؟

فاکتور سوم برای سنجش ارزش کلمات کلیدی، میزان رقابت است!
 برای سنجش میزان رقابت راه‌های زیادی در دسترس نیست؛ شاید بهترین راه برای انجام این کار جستجوی عبارت موردنظر در گوگل و بررسی نتایج پیشنهادی توسط گوگل است. مهم‌ترین رقبای شما همان‌هایی هستند که هم‌اکنون جایگاه خوبی در نتایج گوگل دارند. برای بررسی رقبای خود به موارد زیر توجه کنید:
کلمات جستجو شده چقدر به‌عنوان صفحه شباهت دارد؟
سایت رقیب شما یک سایت تخصصی است یا عمومی؟
رتبه الکسا؟ و جایگاه کلی این سایت چطور است؟
طراحی داخلی و گرافیکی سایت چگونه است؟
میزان فعالیت کاربران و ارسال دیدگاه یا اشتراک‌گذاری را ارزیابی بررسی کنید!

صفحه اصلی سایت در این کلمات جایگاه مناسب کسب کرده یا یکی از صفحات داخلی؟
هر یک از این عوامل می‌توانند بر رقابت‌پذیری کلمات کلیدی تأثیرگذار باشند، ولی تبدیل این فاکتورها به یک معیار مقایسه‌ای کمی دشوار است. در حال حاضر ابزارهایی هستند که میزان رقابت در یک کلمه و میزان اعتبار یک سایت را مشخص می‌کنند که در میان آن‌ها سایت (kwfinder) اطلاعات کامل‌تری به شما ارائه می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید : سئو یا ادوردز ؟ کدامیک برای کسب و کار شما بهتر است؟

محتوای سئو شده

 

3- بررسی سرورهای کلاد Cloud و بررسی تأثیر آن‌ها در سئو :

سرورهای کلاد با نزدیک کردن زمان در دسترس بودن سایت به 99% و افزایش سرعت پاسخگویی سرور تأثیر زیادی در سئو  می‌گذارند.

  • معرفی الگوریتم ‌های گوگل و مهم‌تر از آن معرفی راه‌هایی از سئو کلاه‌سیاه که منجر به جریمه سایت می‌شود نیز بسیار حائز اهمیت است.
  • با توجه به عدم تأثیر مثبت بسیاری از روش‌های دریافت بک لینک، در بحث تکنیک های سئو تکنیک های مثبت دریافت بک لینک را هم توضیح خواهیم داد.

4- روش‌های ساخت بک لینک :

شاید اولین روشی که برای ساخت بک لینک به ذهن برخی از ما می‌رسد، خرید بک لینک باشد ولی اتفاقاً این کار آخرین گزینه ما خواهد بود. خرید بک لینک هزینه بالایی دارد. همچنین، ریسک جریمه شدن توسط گوگل را تا حد بسیار زیادی بالا خواهد برد... بهترین راه، استفاده از روش‌های رایج ساخت بک لینک است که در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

1- کسب بک لینک از طریق تولید محتوای ارزشمند و هدفمند :

قطعاً بهترین و مؤثرترین روش برای ساخت بک لینک تولید محتوای باکیفیت و تخصصی است. زمانی که شما محتوایی کاربردی و جذاب که نیاز مخاطبین را به‌صورت کامل تأمین می‌کند، تولید می‌کنید به مرجعی قابل‌اعتماد در آن موضوع تبدیل می‌شوید و سایت‌های بسیاری هستند که برای تهیه خوراک اولیه مطالب خود و همچنین برای تائید صحبت‌های خود یا برای راهنمایی کاربران وب‌سایت شمارا پیشنهاد خواهند داد؛ که برای موتورهای جستجو، پیامی جز مفید بودن سایت شما نخواهد داشت! از میان ایده‌هایی که ممکن است برای تولید محتوا داشته باشید، وب24 مطالب آموزشی را به شما پیشنهاد می‌کند؛ برای این‌که معمولاً محتوای آموزشی شانس بیشتری برای گرفتن بک لینک از سایت‌های دیگر دارد و این نوع لینک‌ها عموماً در بخش نظرات سایت‌های دیگر یا در فروم ها (انجمن‌ها) تخصصی، میان کاربران ردوبدل می‌شود؛ اما برای تولید محتوای آموزشی به نکاتی که در زیر به آن اشاره می‌شود توجه کنید:
1.    مطالب آموزشی خود را بابیان ساده و قابل‌فهم منتشر کنید.
2.    از تصویر و ویدیو برای درک بهتر موضوع آموزشی استفاده کنید.
3.    حتماً قسمتی را برای ارسال دیدگاه کاربران در نظر بگیرید و به‌خوبی پاسخ گوی آن‌ها باشید. (این کار باعث ایجاد تعامل بیشتر کاربران با یکدیگر می‌شود)
4.    به‌جای تولید چند آموزش کوتاه و پراکنده و گاهی غیر مرتبط، یک آموزش جامع و دقیق، به‌صورت پیوسته ارائه کنید.
2- در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید و بک لینک بگیرید!
امروزه همه ما به‌خوبی می‌دانیم که فعالیت در شبکه‌های اجتماعی علاوه بر ارتباط مستقیم با مشتریان می‌تواند بر سئو سایت نیز تأثیرگذار باشد. یکی از دلایل این تأثیرگذاری حضور چشمگیر مخاطبان ما در شبکه‌های اجتماعی و نیز حجم بالای مطالبی است که به‌ صورت روزانه در شبکه‌های شبکه اجتماعی بازنشر می‌شوند که موجب ساخت بک لینک رایگان برای صفحات داخلی می‌شود.

 

بیشتر بخوانید : آموزش لینک بیلدینگ به صورت اصولی

ساخت بک لینک

 

تکنیک های خطرناک برای ساخت بک لینک :

در کنار تکنیک های کاربردی که در این مقاله معرفی شد، روش‌هایی برای ساخت بک لینک وجود دارند که از گذشته بسیار رایج بوده است ولی امروز ارزش و جایگاه خود را ازدست‌داده‌اند.
تیم وب 24 در این بخش لیستی از آن‌ها را برای شما تهیه‌کرده است:
1.    ساخت چندین بلاگ در سایت های مختلف و بازنشر مطالب در آن ها با هدف ساخت بک لینک
2.    فعالیت در چندین شبکه اجتماعی و انتشار اتوماتیک مقالات در آن‌ها
3.    ثبت سایت در دایرکتوری‌ها و سایت‌های تبادل لینک
4.    تبادل لینک با سایت‌های کم‌ارزش و غیر مرتبط به تعداد زیاد
5.    استفاده از ابزارهای رایگان یا غیر رایگان برای ساخت بک لینک انبوه
6.    ایجاد حساب کاربری در سایت‌ها و انجمن‌های مختلف بدون فعالیت و تولید محتوا باهدف درج لینک در پروفایل شخصی
7.    ارسال نظرات به‌صورت انبوه با استفاده از ربات یا به‌صورت دستی

چرا ساخت بک لینک بی‌ارزش خطرناک است؟

گوگل برای مبارزه با اسپم (spam) و خرید بک لینک، الگوریتم‌های مختلفی را معرفی کرده است. در این میان الگوریتم پنگوئن باهدف بررسی سلامت لینک سازی سایت‌ها معرفی شده است که وظیفه پنگوئن شناسایی و جریمه سایت‌هایی است که با خرید بک لینک یا استراتژی های فریبنده برای خود لینک سازی می‌کنند است.

 

الگوریتم پنگوئن

 

سئو در گوگل تنها با شناخت گوگل ممکن است!
گوگل یک هدف کاملاً روشن دارد کاربر با جستجوی یک عبارت در گوگل به ترتیب سایت‌هایی که بیشترین ارتباط را با واژه او دارند را بیابد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که گوگل رتبه بالا را به سایتی می دهد که مطالب سایت آن با خواسته درصد بالاتری از کاربران یکی باشد؛ مثلاً وقتی شما عبارت برنامه‌نویسی اندروید را جستجو می‌کنید. بیشتر سایت‌های به نمایش درآمده آموزشی هستند زیرا که بیشتر کاربرانی که عبارت برنامه‌نویسی اندروید را جستجو کرده‌اند به دنبال آموزش برنامه نویسی اندروید بوده‌اند. این امر موجب می‌شود که سئو کردن یک سایت که به برنامه نویسی اندروید می پردازد و می خواهد از طریق رتبه گوگل سفارش برنامه نویسی بگیرد چالش‌برانگیز شود.
آموزش و یادگیری سئو یک مجموعه، نیازمند استفاده از مجموعه تکنیک ها و اطلاعات است و بکارگیری اطلاعات محدود برای سایت شما بسیار خطرناک است. قبل از انجام هرگونه تغییر در ساختار یا محتوای سایت خود تحقیقات کاملی در این زمینه انجام داده و همه جوانب را به خوبی بررسی کنید. وب24 با فراهم آوردن مجموعه کامل از راهکار ها و روش‌های متنوع بهینه‌سازی سایت، همراه شما در این مسیر خواهد بود.

 

تکنیک های سئو و بهینه سازی سایت

 

 

برای مطالعه و اطلاع بیشتر از تکنیک های سئو، می‌توانید کتاب الکترونیکی 100 نکته سئو را به‌صورت رایگان دانلود بفرمایید. 

مشاوره با متخصصین سئو و مطالعه مقالات معتبر وب24 نیز می‌تواند احتمال بروز خطا و یا جریمه از طرف گوگل را کاهش دهد.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بخش نظرات این مطلب

کد امنیتی رفرش

آمار
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 6
کل نظرات کل نظرات : 0
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 16
بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته بازدید هفته : 57
بازدید ماه بازدید ماه : 140
بازدید سال بازدید سال : 883
بازدید کلی بازدید کلی : 2,085

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 13.59.180.111
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد